جلوگیری از ویروس ها و بدافزارها

۱- نصب برنامه آنتی ویروس – اگر هیچ نرم افزار آنتی ویروسی نصب نکرده باشید یقینا دچار مشکل شده اید به همین خاطر نباید درون لیست قرار بگیرد. اگر دلیلتان برای نصب نکردن انتی ویروس هزینه آن است، این دلیل خیلی غیرمنطقی است زیرا که یکسری برنامه های آنتی ویروس رایگان وجود دارند و نسبت به بسته های نرم افزاری تجاری بهتر هستند. در اینجا ۲ تا از از معروف ترین آنتی ویروس ها گفته شده و همچنین ۵ آنتی ویروس غیر رایگان برتر هم در این پست معرفی شده بود:

آویرا – آویرا (برای دانلود کلیک کنید) یک نسخه ی رایگان است که در سال ۲۰۱۹ برای شناسایی ویروس ها در ردیف سوم قرار گرفته است.
آواست- آواست (برای دانلود کلیک کنید) هم به این دلیل که یک نسخه رایگان دارد جزو آنتی ویروس های رایگان بدردبخور است.
۲- به روزرسانی تمام نرم افزارها – تنها نصب برنامه آنتی ویروس کافی نیست. به صورت روزانه صدها تهدید جدید از جانب اینترنت ایجاد می شود و برنامه های آنتی ویروس به صورت منظم آپدیت های خودشان را ارائه می دهند تا با این تهدیدهای جدید مقابله کنند. مطمئن شوید که برنامه آنتی ویروستان به صورت خودکار به روزرسانی می شود و بنابراین نیازی نیست که هر لحظه به خودتان یادآوری کنید که برنامه را به روزرسانی کنید. همچنین این کار باید برای تمامی نرم افزارهای روی سیستمتان انجام شود. مهمترین نرم افزاری که باید به روز نگه داشته شود همان سیستم عامل ویندوزتان می باشد. مهم است که حالت به روزرسانی خودکار را روشن کنید.


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

توییتر برای رونق بیزینس

درباره رقبایتان تحقیق کنید.
جمع‌آوری اطلاعات دربارهٔ نقاط قوت و ضعف رقبا در بازاریابی بر پایه شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است. با این کار می‌توانید یک استراتژی مناسب اتخاذ کنید و از رقیبانتان پیشی بگیرید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
در توییتر نمی‌توانید نظر تمام مخاطبان را جلب کنید و ازآنجایی‌که برند شما هم نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای مردم باشد، پس مشخص کنید که هدفتان کدام قشر جامعه است و سپس یک استراتژی مناسب برای خدمت‌دهی به آن قشر ایجاد کنید. با این کار سوددهی و وفاداری مشتریان بیشتر می‌شود.

تمام اکانت های توییتر را پاک‌کنید و فقط یک اکانت را اداره کنید.
بسته به‌اندازه شرکت یا اهدافتان ممکن است از یک یا چند اکانت استفاده کنید. اگر چند نفر در سازمان مسئول اداره کردن چند اکانت مختلف توییتر هستند، بهتر است آن اکانت ها را ادغام کنید و فقط از یک اکانت برای کسب‌وکارتان استفاده کنید.

می‌پرسید چرا؟ چون با این کار موفقیت بیشتری کسب می‌کنید، به‌عنوان‌مثال تیم ونکوور کناکس هوکی تمام اکانت های رژ لب خود را پاک کرد و فقط از یک اکانت رسمی استفاده کرد و با این کار توانست ۸ درصد به شمار طرفدارانش در توییتر بیفزاید.

با اعضای تیم متحد شوید تا یک استراتژی یکپارچه داشته باشید.
اعضای تیم‌هایی که در سازمان‌های بزرگ و رو به رشد در حال فعالیت‌اند، ممکن است از یکدیگر غافل بشوند و با یکدیگر ارتباط زیادی نداشته باشند، اما بهتر است یک تیم متحد داشته باشید و با سایر اعضای تیم ارتباط برقرار کنید. این اتحاد موجب می‌شود تا اطلاعات خوبی از روند کارتان کسب کنید و درنهایت یک استراتژی یکپارچه برای بازاریابی در توییتر پیدا کنید.

ماهیت توییتر را منحصربه‌فرد نگه‌دارید.
اگرچه پست کردن یک محتوای یکسان در چند شبکهٔ اجتماعی کار راحتی است، اما ما این روش را توصیه نمی‌کنیم. هر شبکه‌ای ویژگی‌ها و کاربران خاص خودش را دارد، بنابراین استفاده از یک استراتژی یکسان در همهٔ شبکه‌ها ممکن است برایتان گران تمام شود. بنابراین در هر شبکه، استراتژی مناسب با آن شبکه را اتخاذ کنید.


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

افزایش سرعت کامپیوتر/لپتاب ویندوزی

#۱ حذف فایل های اضافی دسکتاپ
اولین و مهم ترین گام این است که فایل های اضافی بخصوص، عکس، ویدیو و هر پوشه ای که داخل دسکتاپ هست را به درایو هایی به جز درایوی که ویندوزتان نصب است منتقل کنید. این کار باعث سبک تر شدن ویندوز می شود.

#۲ انیمیشن ها را خاموش کنید
بهترین و موثرترین روش برای افزایش سرعت کامپیوترهای ویندوزی این است که انیمیشن ها و پنجره های شیشه ای را غیرفعال کنید زیرا منابع زیادی از سیستم مصرف می کنند. کافی ست مانند تصویر زیر کنترل پنل را باز کنید و در کادر بالا سمت راست عبارت adjust the appearance را کپی کنید و گزینه اول را باز کنید:

از پنجره باز شده کافی ست که تیک دایره ای را روی گزینه adjust for best performance قرار دهید:

# ۳ نصب برنامه Wisecare
این برنامه فوق العاده در افزایش سرعت سیستم موثر است. همه کارهای گفته شده در این لیست را با یک کلیک ساده انجام می دهد. کافی ست آن را از اینجا دانلود کنید. سپس آن را اجرا کنید. پنجره ای مانند تصویر زیر دارد. کافی ست روی دکمه سبز رنگ وسط checkup کلیک کنید.

تا همین جا سرعت سیستم شما حداقل ۴۰ درصد افزایش یافته (فقط با ۳ راهکار بالا). اما اگر واقعا ویندوز شما ویروسی است یا مشکلات عمقی دارد روش های گفته شده در ادامه را باید امتحان کنید.

# ۴ ویروسی شدن
اگر کامپیوترتان ویروسی شده، ممکن است که سیستمتان آهسته کار کند. حتما نرم افزار آنتی ویروس را دانلود کنید و بر روی کامپیوترتان نصب کنید. با استفاده از نرم افزار آنتی ویروسی که بر روی کامپیوترتان نصب کرده اید، می توانید ویروس ها و مخرب های قوی را شناسایی کنید و با آن ها برخورد کنید. اسکن کردن فایل های کامپیوتریتان باعث می شود تا از آسیب جدی تر فایل هایتان به خاطر ویروس جلوگیری شود. می توانید این آنتی ویروس را دانلود کنید و شروع به اسکن کنید!


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

چطور از شر ایمیل های اسپم فراوان راحت شویم؟

۱- استفاده از فیلتر را به حداکثر برسانید.
تقریباً هر سرویس ایمیل حرفه ای؛ یک سرویس فیلترینگ ارائه می دهد. یاد بگیرید که چگونه بیشترین استفاده را از حساب خود داشته باشید:

به عنوان مثال ، در مایکروسافت اوت لوک می توانید قوانینی را تنظیم کنید تا ایمیل خبرنامه هایی که به اشتراک آنها در آمده اید؛ به طور مستقیم به یک پوشه تعیین شده ارسال شوند. این امر باعث می شود که این ایمیل ها به صندوق ورودی اصلی شما وارد نشود. به این ترتیب می توانید در اوقات فراغت آنها را مرور کنید. مایکروسافت اوت لوک همچنین دارای یک فیلتر داخلی Junk Email است که پیامهای ناخواسته و اسپم را به پوشه Junk Email شما ارسال می کند. همچنین می توانید سطح فیلتری را که تنظیم کرده اید تغییر دهید.

یاهو میل قبل از اعمال هرگونه قوانین، کلیه ایمیل ها را از طریق فیلتر اسپم ارسال می کند. پیام های ناخواسته اسپم به طور خودکار به پوشه اسپم ارسال می شوند. آنها همچنین امکان تنظیم پوشه ها برای دریافت انواع خاصی از ایمیل را در اختیار شما قرار می دهند.

جیمیل نیز ابزاری برای فیلتر کردن ایمیل و مسدود کردن اسپم ها دارد. ما یک آموزش کامل در مورد نحوه فیلتر کردن پیام های ایمیل در جیمیل اراده داده ایم. این آموزش Envato Tuts + را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

محافظت در برابر هرزنامه هاو اسپم ها اغلب با فایروال ها و نرم افزارهای ضد ویروس همراه است. فایروال و آنتی ویروس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روی کامپیوترتان فعال هستند.

۲- روی لینک ها کلیک نکنید و به اسپم ها پاسخ ندهید
به نظر می رسد واضح است که نباید به پیام های ناخواسته پاسخ داد و نیز روی لینک های آنها نباید کلیک شود. این امر به آن آسانی که فکر می کنید؛ نیست. نویسندگان اسپم اغلب، اقداماتی انجام می دهند تا ایمیل به نظر قانونی برسد. بخش موضوع پیام اسپم ممکن است ادعا کند که مشکلی در حساب بانکی شما وجود دارد یا ممکن است اعلام کند که شما جایزه ارزشمندی برنده شده اید.

وقتی پیامی دریافت می کنید، حتی پیامی که به نظر مشروع می آید، قبل از باز کردن آن با دقت به آن نگاه کرده و آن را بررسی نمایید. در این بخش سرنخ هایی را معرفی می کنیم که با وجود آنها می توانید تشخیص بدهید که پیام تان ممکن است اسپم باشد:

۱- شما آدرس فرستنده را تشخیص نمی دهید. آدرس فرستنده ممکن است شبیه آدرس فرستنده ای باشد که شما می شناسید و به آن اعتماد دارید اما اگر از نزدیک به آن آدرس نگاه کنید، می فهمید که کمی متفاوت است. نام شرکت ممکن است کمی تغییر کرده باشد. ممکن است کاراکترهای های عجیب و غریب در آدرس ایمیل وجود داشته باشد. من یک بار ایمیلی دریافت کردم که گویا از یکی از اعضای خانواده ام ارسال شده بود. اما وقتی از نزدیک دامنه ی ایمیل را بررسی کردم ، فهمیدم که اعضای خانواده ام ایمیلی ندارند که در آن دامنه ثبت شده باشند.

۲- بخش موضوع ادعاهای نادرستی را ایجاد می کند. اسپم ها امیدوارند بتوانند با بخش موضوع، شما را فریب بدهند تا آن پیام را باز کنید. آنها با ادعای نادرست و گول زننده (مانند مشکلات مالی یا مشکلاتی در مورد رمز عبورتان) یا تحریک کردن حرص و طمع شما (با ارائه جوایز خیالی) با احساسات شما بازی می کنند. بخش موضوع حتی ممکن است کلمه فوری را شامل شود که دقیقاً برای جلب توجه شما طراحی شده است. به خودتان اجازه ندهید که قربانی این نوع تلاشها شوید.

۳- ایمیل پر از خطاهای املایی و گرامری ضعیف است. کسب و کارهای واقعی معمولاً پیام های خود را قبل از ارسال؛ برای وجود خطاهای احتمالی؛ با دقت بررسی می کنند. آنها اگر هم نتوانند همه ی اشتباهات را تغییر بدهند، بیشتر اشتباهات را اصلاح می کنند. ارسال کننده های اسپم ها معمولاً عجله دارند و فقط می خواهند این پیام را ارسال کنند تا بتوانند هر طرحی که مد نظرشان است را پیاده سازی کنند.

۴- پیام حاوی پیوست است. هرگز پیامی که حاوی پیوست است و از طرف فرستنده ای ارسال شده که نمی شناسید و به آن اعتماد ندارید؛ باز نکنید. بدافزارها معمولاً در پیغامهای اسپم؛ در پیوست پیام ساخته شده اند. باز کردن پیوست یک پیام اسپم می تواند سیستم شما را در معرض ویروس های رایانه ای یا نوع دیگری از حملات سایبری قرار دهد.

بنابراین اگر روی یک لینک کلیک کنید یا به پیام اسپم پاسخ دهید چه اتفاقی می افتد؟ علاوه بر تهدیدهای مستقیم آشکار (بدافزار ، ویروس و غیره) ، کلیک کردن یا پاسخ دادن به یک پیام، باعث می شود که فرستنده متوجه شود که به یک ایمیل فعال دست یافته است. همچنین درمی یابند که تهدید یا پیشنهادشان تا حدودی مؤثر بوده است – اگر از ادعای دروغین آنها درمورد مشکلی که شما را تهدید کرده است؛ بترسید یا امیدوار باشید که جایزه غیرمنتظره ای را کسب کنید؛ در هر صورت ، اکنون باید انتظار دریافت پیام های اسپم بیشتری را داشته باشید.

بعضی اوقات حتی باز کردن پیام اسپم برای آگاه کردن فرستنده هرزنامه ها، مبنی بر فعال بودن صندوق پستی شما کافی است. در حالی که استفاده از برخی از نرم افزار های پیگیری ایمیل کاملاً قانونی است و این نرم افزارها به فرستنده های ایمیل می گوید که پیام ارسالی شان باز یا خوانده شده است ، اسپمر ها گاهی اوقات از همین ابزارها برای مقاصد غیرقانونی خود استفاده می کنند.


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

چطور دو مانیتور را به یک لپتاب وصل کنیم؟

۱- کارت گرافیک را بررسی کنید.
اول از همه باید بررسی کنید که آیا کارت گرافیک شما از چند مانیتور پشتیبانی می کند یا خیر. معمولا تمام کارت گرافیک ها حداقل از دو خروجی پشتیبانی می کنند، اما باید به قسمت وب سایت تولیدکننده بروید و مشخصات کارت گرافیک خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از دو مانیتور پشتیبانی می کند یا خیر.

برای مثال، اگر از کارت گرافیک NVIDIA GeForce استفاده می کنید، می توانید در وب سایت رسمی آن را پیدا کنید، بر روی کارت گرافیکتان کلیک کنید و مشخصاتش را بررسی کنید و بعد متوجه می شوید که آیا از چند مانیتور پشتیبانی می کند یا خیر.

C:\Users\Haniyeh\Desktop\img_5a0583f400ba9.png

اگر متوجه شدید که از چند مانیتور پشتیبانی نمی کند، قبل از اینکه فرآیند را ادامه دهید، لازم است که یک کارت گرافیک مناسب را خریداری کنید و نصب کنید. (برای مثال GeForce RTX 2080)

۲- بررسی پورت های موجود بر روی لپ تاپ
بعد از اینکه کارت گرافیکتان را بررسی کردید نیاز است که پورت های روی لپ تاپتان را بررسی کنید. معمولا یک کامپیوتر یا لپ تاپ باید هر یک از این ۴ پورت را داشته باشد:

پورت نمایش می تواند به عنوان رابطی باشد که صدا و تصویر را با کیفیت بالایی عرضه می کند.
رابط دیجیتالی بصری معمولا با پلاستیک سفید کدگذاری می شود.
آرایه گرافیکی ویدیویی معمولا با برچسب و پلاستیک آبی کدگذاری می شود.
رابطه چند رسانه ای با کیفیت بالا می تواند به تمامی دستگاه هایی ویدیویی وصل شود و صدا را از طریق کابل انتقال دهد.


می توانید این پورت ها را در کنار یا پشت لپ تاپتان ببینید. علاوه بر پورت هایی که بر روی لپ تاپتان وجود دارد خود مانیتور هم باید چنین پورت هایی را داشته باشد. اگر خود مانیتور چنین درگاه هایی را داشته باشد، دیگر در هزینه و زمانتان صرفه جویی می شود. در غیراین صورت باید یک آداپتور اضافی مثل آداپتور DVI به HTML بخرید.

اگر پورت های روی لپ تاپ و مانیتورتان با هم مطابقت نداشته باشند.
اگر پورت های روی لپ تاپتان مشابه با رابط کابل های مانیتورتان نبود، ناامید نشوید. راه حلی برای این موضوع وجود دارد! می توانید یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

از آداپتور استفاده کنید. برای مثال آداپتور تبدیل HDMI به DVI. این آداپتور زمانی برای شما کار می کند که برای لپ تاپ و مانیتورتان دو پورت مختلف داشته باشید.
از یک سوییچ اسپلیتر، مثل اسپلیتر نمایشگر که دو درگاه HDMI دارد استفاده کنید. این دستگاه در زمانی برای شما کار می کند که تنها یک درگاه اچ دی ام آی بر روی لپ تاپتان داشته باشید در صورتی که شما به دو پورت نیاز دارید.
از یک ایستگاه بار انداز استفاده کنید و این مورد در هر شرایطی برای شما کار می کند.
روش اتصال دو مانیتور به یکدیگر
اگر همه چیز آماده است پس می توانید دو مانیتور را به لپ تاپتان متصل کنید. فقط دقت کنید مانیتورها را در زمانی که لپ تاپتان روشن است وصل کنید. در بسیاری از موارد، خود ویندوز مانیتور جدید را شناسایی می کند.

برای مثال، بر روی لپ تاپم پورت های VGA و HDMI را دارم و مانیتورهای اضافی نیز خود کابل های VGA و HDMI را دارند.

۱-کابل اولین مانیتور اضافی را به درگاه ویدیویی مناسب بر روی لپ تاپتان وصل کنید. بنابراین من کابل VGA از اولین مانیتور را به پورت VGA در لپ تاپ وصل می کنم.

۲- کابل دومین مانیتور اضافی را به درگاه درست لپ تاپتان وصل کنید. بنابراین کابل HDMI از مانیتور دومی را به پورت HDMI بر روی لپ تاپ وصل می کنم.

۳- در فضای خالی دسکتاپ لپ تاپتان راست کلیک کنید، اگر ویندوز ۱۰ استفاده می کنید بر روی تنظیمات نمایشگر کلیک کنید.


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....