درباره رقبایتان تحقیق کنید.
جمعآوری اطلاعات دربارهٔ نقاط قوت و ضعف رقبا در بازاریابی بر پایه شبکههای اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است. با این کار میتوانید یک استراتژی مناسب اتخاذ کنید و از رقیبانتان پیشی بگیرید.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
در توییتر نمیتوانید نظر تمام مخاطبان را جلب کنید و ازآنجاییکه برند شما هم نمیتواند پاسخگوی تمام نیازهای مردم باشد، پس مشخص کنید که هدفتان کدام قشر جامعه است و سپس یک استراتژی مناسب برای خدمتدهی به آن قشر ایجاد کنید. با این کار سوددهی و وفاداری مشتریان بیشتر میشود.
تمام اکانت های توییتر را پاککنید و فقط یک اکانت را اداره کنید.
بسته بهاندازه شرکت یا اهدافتان ممکن است از یک یا چند اکانت استفاده کنید. اگر چند نفر در سازمان مسئول اداره کردن چند اکانت مختلف توییتر هستند، بهتر است آن اکانت ها را ادغام کنید و فقط از یک اکانت برای کسبوکارتان استفاده کنید.
میپرسید چرا؟ چون با این کار موفقیت بیشتری کسب میکنید، بهعنوانمثال تیم ونکوور کناکس هوکی تمام اکانت های رژ لب خود را پاک کرد و فقط از یک اکانت رسمی استفاده کرد و با این کار توانست ۸ درصد به شمار طرفدارانش در توییتر بیفزاید.
با اعضای تیم متحد شوید تا یک استراتژی یکپارچه داشته باشید.
اعضای تیمهایی که در سازمانهای بزرگ و رو به رشد در حال فعالیتاند، ممکن است از یکدیگر غافل بشوند و با یکدیگر ارتباط زیادی نداشته باشند، اما بهتر است یک تیم متحد داشته باشید و با سایر اعضای تیم ارتباط برقرار کنید. این اتحاد موجب میشود تا اطلاعات خوبی از روند کارتان کسب کنید و درنهایت یک استراتژی یکپارچه برای بازاریابی در توییتر پیدا کنید.
ماهیت توییتر را منحصربهفرد نگهدارید.
اگرچه پست کردن یک محتوای یکسان در چند شبکهٔ اجتماعی کار راحتی است، اما ما این روش را توصیه نمیکنیم. هر شبکهای ویژگیها و کاربران خاص خودش را دارد، بنابراین استفاده از یک استراتژی یکسان در همهٔ شبکهها ممکن است برایتان گران تمام شود. بنابراین در هر شبکه، استراتژی مناسب با آن شبکه را اتخاذ کنید.